Začiatkom júla som informoval o novom motore Panasonic pre bicykle KTM 2013. Noviniek na budúcu sezónu sa ale chystá viac. Prečítať si o nich môžete v článku.
Najskôr spomeniem oblasť batérií:
– firma Bosch, ktorá v tejto sezóne dodávala batériu s kapacitou 288Wh, bude ponúkať novú batériu s kapacitou 400Wh. Vznikla hlavne pre potrebu bicyklov Speed Pedelec, ktoré majú vyššiu spotrebu. Bosch taktiež zmení pripojenie riadiacej jednotky na konektor USB, čím by malo k tomuto systému pribudnúť pár ďalších možností
– na trh prichádza aj firma Varta, ktorá vyvinula batérie SkyCell. Ich kapacita by mala byť 396Wh (11Ah) a 522Wh (14,5Ah). Batérie by mali byť extrémne odolné, vysoko zaťažiteľné, s dobrou ochranou a možnosťou rekuperácie
– nové batérie odprezentuje prvý raz aj firma Samsung
[singlepic id=248 w=320 h=240 float=]
V oblasti motorov:
– firmy Kalkhoff a Raleigh sa spojili a vyvinuli motor v zadnom náboji Xion (36V systém, automatické udržiavanie rýchlosti v zjazde, TFT display)
– ďalšie pripravované motory v zadnom náboji sú Neodrives či Hoganas
– firma Protanium vyvíja motor priamo na kardane, čím sa mení aj celkový pohon bicykla
– firma Brose-SEW predstavila svoj motor už skôr, ale v roku 2013 by jeho nasadenie malo byť širšie
[singlepic id=252 w=320 h=240 float=] [singlepic id=250 w=320 h=240 float=] [singlepic id=251 w=320 h=240 float=]
Zatiaľ najzaujímavejšou novinkou sú dva motory od firmy AEG. Prvý je na úplne novom princípe (diskový motor v kľukách) a jeho krútiaci moment by mal byť až 53Nm. Druhý motor je v zadnom náboji a má krútiaci moment 50Nm.
[singlepic id=249 w=320 h=240 float=]
Obidva AEG motory jazdia s nominálnym výkonom 250W a napätím 36V. Maximálna kapacita batérií by mala byť až 612Wh (17Ah). Motory budú oficiálne predstavené 29. augusta a prvé bicykle s nimi by mali byť na trhu v polovici sezóny 2013.
Takže, máme sa na čo tešiť 🙂 O ďalších detailoch budem priebežne informovať.