Firma Panasonic je jeden z pionierov e-bike pohonov. V súčasnosti ponúka dva systémy – centrálny (komfortný) a v zadnom náboji (športový).
Centrálny (komfortný) systém
Tento systém sa väčšinou používa v city-bikoch a je uložený v strede rámu. Batéria zvykne byť umiestnená za sedlovou trubkou a ovládacia jednotka na riadítkach. Parametre:
- výkon 250W
- krútiaci moment 21Nm
Vyrába sa ako 25 / 36V systém, dodáva sa s batériami od 302 až po 555Wh a má takýto dojazd:
- 100km pre batériu 302Wh (12Ah, 25V)
- 145km pre batériu 476Wh (12Ah, 36V)
- 170km pre batériu 555Wh (14Ah, 36V)
Počty nabíjacích cyklov sú 500x pre 25V systémy a 700x pre 36V systémy. Nabíjací čas od 4 do 5 hodín.
Na riadiacej jednotke sa dajú nastaviť tri stupne podpory motora (50%, 120% a 200%) a má v sebe zabudované aj základné funkcie cyklopočítača.
[singlepic id=354 w=320 h=240 float=]
Systém v zadnom náboji (športový)
Tento systém vyvinula firma Panasonic s firmou KTM a je určený predovšetkým pre športovú jazdu. Bezkefkový motor je umiestnený v zadnom náboji a batéria buď v ráme alebo na zadnom nosiči. Parametre:
- nominálny výkon 250W
- maximálny výkon 600W
- krútiaci moment 40Nm
- hmotnosť 2,7kg
- priemer náboja 155mm
Systém pracuje s napätím 46,8V a používa 8,8Ah batériu (412Wh, hmotnosť 3,6kg). Dojazd na jedno nabitie je približne 90-120km a batéria znesie cca 700 nabíjacích cyklov. Doba nabíjania je cca 4,5 hodiny. Systém má rekuperáciu („motorová brzda“ a spätné nabíjanie batérie), ktorá je aktívna pri rýchlostiach od 7 do 30km/h.
Ovládacia jednotka má štyri stupne podpory (90%, 150%, 400% a automatický mód (150%)) a má zabudované základné funkcie cyklopočítača.
[singlepic id=98 w=320 h=240 float=] [singlepic id=97 w=320 h=240 float=]
1 thought on “Popis systémov Panasonic”
Pridaj komentár
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.
[…] « Popis systémov Panasonic […]