Elektrický bicykel (e-bike, pedelec, elektrobike) je bicykel s doplneným elektrickým pohonom. Pri jazde kombinuje silu človeka s motorom, pretože motor e-biku podľa nastavenia znásobuje energiu, ktorú vynaloží človek.
Je to jeden z najprogresívnejších a najmodernejších športových nástrojov, ktorý zároveň patrí medzi vozidlá blízkej budúcnosti, umožňujúce alternatívnu dopravu v rôznom prostredí – počnúc mestom, končiac horským terénom.
E-bike radikálne mení svet a spôsob, ako ľudia športujú, relaxujú či cestujú. Máte s ním možnosť zvoliť si stupeň pôžitku a výkonu – či to už bude príjemný rodinný výlet, služobný výjazd do terénu alebo adrenalín a hi-tech šport.
Aj zarytí cyklisti po vyskúšaní e-biku pochopia, že je to úžasná vec. Na e-biku sa totiž dá plnohodnotne športovať, trénovať a udržiavať si tak potrebnú tepovú frekvenciu rovnako intenzívne ako na klasickom bicykli. Vďaka kvalitným modelom e-bikov možno v súčasnosti celosvetovo badať výrazný vzostup a užívateľský posun smerom k terénnemu a športovému využitiu. E-bike prináša zaujímavé benefity nielen aktívnym športovcom, ale aj rekreačným a menej výkonným jazdcom. Tí totiž môžu bez problémov absolvovať tréning alebo túru s výkonnejším partnerom, ktorého vďaka možnostiam e-biku plnohodnotne podporia v aktivite, a sebe zároveň zabezpečia vytúžený športový zážitok.
Dojazd e-biku záleží od hmotnosti jazdca, typu a kopcovitosti terénu, stavu nabitia batérie, nastavenej úrovne podpory motora atď.
V ideálnych podmienkach je dojazd u väčšiny kvalitných e-bikov cez 100 km (ideálne podmienky sú: jazdec s hmotnosťou 70 kg, jazda po rovine s najmenšou podporou motora, priemerná rýchlosť 20 km/h, žiadny protivietor, teplota vzduchu 20 °C, skúsený jazdec, včasné radenie prevodov atď.).
V reálnych podmienkach je dojazd cca 40 – 70 % z dojazdu v ideálnych podmienkach.
V extrémnych je dojazd minimálne 25 % z dojazdu v ideálnych podmienkach. Takže napr. 90 kg jazdec v náročnom kopcovitom teréne, pri maximálne neefektívnej jazde a motore naplno prejde aspoň cca 25 km.
E-bike je o JAZDE, o SLOBODE pohybu a voľby, o KONTAKTE s prírodou a ľuďmi. Zajazdíte si na ňom podobne ako na bicykli, len s tým rozdielom, že
1) prejdete VIAC (ďalej)
2) budete jazdiť RÝCHLEJŠIE
3) zvládnete STRMŠIEKOPCE
4) odveziete VӒČŠÍ NÁKLAD
5) zažijete VYŠŠÍ FUN-FACTOR
…a iné pozitívne prekvapenia.
Pozrite si fotky rôznych elektrobikov a aj z našich akcií:
Rôzne typy ebikov
Niektoré typy ebike motorov
Americký patent z roku 1897
Použitie ebiku pre bikerov
Ebike spája rodiny, priateľov, ľudí s rôznou výkonnosťou
Do práce nespotený
Ebike s obľubou používajú aj turisti, rekreační cyklisti a seniori
E-pomoc s deťmi
Dovolenkové použitie ebiku
E-biky používa aj polícia
Ebike má rôzne použitie
Smart ebike v úprave Brabus
Haibike s pohonom Bosch
Ebike EH Line
Grace ebike
Motor na Specialized Turbo
KTM Macina
Nákladný ebike
IZIP ebike
Ebike od Smart-u
Specialized Turbo ebike
Nákladný ebike
PG Bike – Blacktrail
E-kolobežka
Nový štýl mestského približovadla
České e-auto pre zábavu – Prcek
Trojkolesové ľahké elektrické vozidlo – koncept
L. E. V.
Tak čo radšej?
YikeBike
Elektrická motorka
Elektrická motorka
eCar od Renaultu (Z. E. – Zero Emission)
Segway
Policajné ľahké elektrické vozidlo
Skladací e-bike od Volkswagenu
E-motorka
Larry Spiderman na e-motorke 323km/h
Použitie ebiku
eBike od Audi – koncept
Zdeňkov ebike
Ebiky Zdeňkov a jeho manželky
Zdeňkov ebike
The Electric Avenue 2009-2011
Mestsné e-vozidlo
Ľahké elektrické vozidlo budúcnosti
Ebike M55
Kona Operator DH s elektropohonom EGO-Kits
Smart eBike
Smart eBike
Smart eBike
Smart eBike
Smart eBike
Smart eBike
Smart eBike
Elektrifikačná sada BionX DT L (do rámu)
Elektrifikačná sada BionX RR XL (na nosič)
Elektrifikačná sada BionX RR XL (na nosič)
Elektrifikačná sada BionX DT XL (do rámu)
Batéria elektropohonu Bosch
Motor Bosch
Ovládacia jednotka Bosch 2012
Elektrický pohon Bosch
Úrovne asistencie elektropohonu Bosch
Elektrický ťahač
Gruber Assist – set
Vivax Assist – batéria
Vivax Assist – ozubenie
Vivax Assist – sedlovka
Vivax Assist – elektrický pohon v sedlovej trubke
BMW iPedelec
BMW iPedelec
BMW iPedelec
Ebike na štýl motoriek Ducati
Ebike na štýl motoriek Ducati
Do It Yourself ebike
eRocket
Felt Q720 pred montážou elektrifikačnej sady BionX
RIDE.sk Testbike – Felt Q720 s BionX DT XL po montáži
Motor, batéria, riadiacia jednotka BionX
Takto chodí zabalený BionX
KTM 2013 s motorom Panasonic
Motor Panasonic v náboji
KTM eRace s motorom Panasonic
Storck ebike
Najazdených 51km na jedno nabitie
Pohľad na Donovaly a Felt
Nabitie batérie z 0 na 350Wh za 2hodiny a 20min
Plné nabitie batérie BionX – na 460Wh
Stav batérie BionX v Korytnici (po 33,4km)
Tandem s BionX
Nemôžeš si kúpiť šťastie, ale môžeš si kúpiť bike a to je celkom blízko.
Cesta pre bikerov, autá na okraj
Otec MTB Gary Fisher pojazdil na BionX-e
Kultový e-bike
Testovanie e-bikov Smart
Výroba e-bikov Smart
Felt Q620 s BionX DT L
Porovnanie Bike vs. eBike na trati dĺžky 2,7km s prevýšením 330m (tempo: naplno)
Porovnanie Bike vs. eBike na trati dĺžky 385m s prevýšením 30m (tempo: rekreačné)
Porovnanie Bike vs. eBike na trati dĺžky 2,7km s prevýšením 330m (Podkonice – Pleše)
Takto sa dodáva EGO-Kits
Daniel Preining v “mladosti”
Plagát na RIDE E-BIKE Test Weekend 2012 na Donovaloch a v Podkoniciach
KTM eRace 2013 s motorom Panasonic
Trojkolka Azub T-Tris
RIDE.sk testbike – Felt Q720 2012 s BionX DT XL
Kona Entourage s pohonom EGO-Kits
Kona Operator DH s pohonom EGO-Kits
Kona Stinky s pohonom EGO-Kits
KTM eCross 2012
KTM eLycan 2012
KTM eRace 2012
KTM Macina Race 29″ 2012
Skladačka Tern Link D8 s motorom BionX
Danny Preining s EGO-Kits na Plešiach
Batéria Varta Skycell
Nový motor AEG – diskový v kľukách
Motor Neodrives
Motor Protanium
Motor Xion
Nový motor AEG – diskový v kľukách
Cool mašina s BionX
KTM eLycan 2012
KTM eLycan 2012
KTM eLycan 2012
Svetový rekord v skoku na e-biku do diaľky. Michael Pruckner skočil 22,5m na výstave Ispobike 2012
Svetový rekord v skoku na e-biku do diaľky. Michael Pruckner skočil 22,5m na výstave Ispobike 2012
EGO-Kits na Grossglockner
EGO-Kits v Leogangu
EGO-Kits v Leogangu
Kona Operator DH s namontovaným EGO-Kitom
Nový display Bosch 2013
Motor na leftyne
KTM eRace P
KTM eLycan 2013
Skladačka GoCycle
Skladačka Skyver
Cyklojazda Zvolen – Sliač 2012
KTM eShopper vyhral cenu Eurobike Gold Award 2012
Foto z RIDE e-bike testovačky pri Rybáriku
Foto z RIDE e-bike testovačky pri Rybáriku
Foto z RIDE e-bike testovačky pri Rybáriku
Foto z RIDE e-bike testovačky pri Rybáriku
Princíp fungovania stredového motora Panasonic
Mario Preining & the girls na Interbiku
Bike Milanovej manželky – prestavba s elektro sadou BionX DT L
Najlepšie veci na svete začínajú jazdou…
Auto jazdí na prachy a robí ťa tučným. Bike jazdí na tuk a šetrí ti prachy.
Elektrický cesťák
Tento iránsky e-bike jazdí rýchlosťou až 50km/h
Koncept Segway Taurus
Dlhý dojazd…
KTM eShopper 2013 s pohonom Bosch v akcii
Suntour HESC – predný motor
Suntour HESC – kľuky Twinsensor
Suntour HESC – batéria
Suntour HESC – display
Suntour HESC – Twinsensor
Suntour HESC – komponenty systému
… join in, if you are smart enough…
Pohon Bosch eBike 2013 – väčšia kapacita batérie, nový display a nabíjačka
S týmto ebikom mamička odvezie aj dve deti
Nie si v zápche. Ty si zápcha. Zožeň si bike. Osloboď sa.
A bike ride a day keeps the doctor away
Najčastejšie vykonávyný šport v Čechách v roku 2012
Lehociped s BionX
E-bike design koncept
Momentálne najľahší e-bike na svete – váži len 7,6kg
[…] ČO JE E-BIKE […]