fbpx

Moje popoludnie na e-biku (Dušan)

Mal som možnosť stráviť jedno popoludnie na elektrickom bicykli, takzvanom e-bike-u. Bol to bicykel značky KTM, model eLycan. Jeho komponenty napovedia, že nejde o len takú hocijakú hračku: brzdy Magura, vidlica, zadný  tlmič, kolesá a náboje  DT SWISS, výbava Shimano XT a Ritchey. Sám o sebe je to bicykel vyššej triedy, ktorého dvojča Lycan (bez elektromotora) je určené pre maratóny a celodenné výlety na bicykli, športovú a kondičnú jazdu – teda presne pre mňa 🙂

[singlepic id=256 w=320 h=240 float=]

Pýtal som sa sám seba či dávať na takýto bicykel elektromotor nie je hriech… Nie je to rúhanie cyklistiky? Nuž po jazde Vám môžem povedať že veru nie je!!! Práve naopak! Ja ako kondičný športový jazdec, fandiac horským maratónom a celodenným túram, som sa tomu motoru dosť bránil, frflal, vrčal a spieral sa – toto predsa nie je pre nás, silných cyklistov! 🙂 Ale úuups, musím po dnešnom dni jednoznačne povedať, že tento bicykel urobí všetko a doslova sa rozdá, aby jazdca potešil jeho možnosťami, geometriou presne na šport a kondíciu.

[singlepic id=257 w=320 h=240 float=]

Chcem bicyklovať a trénovať? Vypínam motor a makám. Chcem ísť ako strela, ponáhľať sa, rýchlo fičať krajinou a prekonávať stúpania s menšou námahou? Zapnem motor na 4 stupeň dávkovania sily a ide sa… Písať o systéme BionX nemá cenu, dočítate sa o ňom všetko na ride.sk.

To, že má konkrétne tento model 19kg? To nie je žiaden problém, veď má motor. A keď chcem trénovať? Ideálne – kto by nechcel natrénovať niečo viac a potom, keď sadne na svojho 10kg maratónskeho miláčika, všetko sa zúročí! 🙂

[singlepic id=258 w=320 h=240 float=]

Cestou na výlete som počul rôzne reakcie ako: za tie peniaze mám auto, motorku, skúter, … Ale tieto veci sú na čo? 🙂 Na benzín: natankuj, tankuj, kupuj, plať, dane, poistky, …! A tu platím len to, čo na bežnom bicykli. A cena elektriny na jedno nabitie stojí až nula celá nula, nula a dlhooooo nič 🙂

Odporúčam skúsiť, ako ja.

Dušan

Tagged , , ,

Pridaj komentár